Борусия Дортмунд продължава да жъне успехи извън футболното игрище. Въпреки равния мач срещу Аугсбург, във вторник отборът от Дортмунд бе признат за най-добрата спортна марка в Германия от Асоцияцията по маркетинг в Германия. Това е дванадесетата подобна церемония, която бе проведена в Дюселдорф. Журито оцени отбора и извън стадиона и даде наградата за изключителни постижения в областта на брандмениджмънта и най-вече заради производството, развитието и рекламата на марката "Борусия Дортмунд". За всичко това обаче в Борусия има специално изготвен екип от специалисти и мениджъри, без които всичко това не би било възможно. Началото се поставя през 2008г., когато се залага цел за изграждането на утвърдена спортна марка за клуба. В Дортмунд осъзнават, че за постигането на тази цел ще са нужни много инвестиции и специалисти. С помощта и на специална агенция "XEO" започва процесът за утвърждаване собствена идентичност на Борусия като спортна марка. Основна роля в последните години играе клубният магазин на Зигнал Идуна Парк, както и мащабните кампании за 100-годишнината на клуба и за шампионската титла от сезон 2010/2011. Резултатът от усърдната работа е утвърденото вече лого "Echte Liebe", присъщо само и единствено за дортмундци. В Борусия Дортмунд не отчитат като единствен успех мащабните продажби, които се увеличават всеки ден, а и футболното училище, новият дизайн на фен магазините, мобилният магазин, социалната роля на жълто-черните. Според сайта www.mafo.de "BVB" е най-утвърдената футболна марка в Германия, а в последните четири години рейтингът й се покачва с 32 % . Наградата за най-добра марка за първи път печели футболен клуб.
|
Мобилният фен магазин |
Снимков материал: www.ruhrnachrichten.de
Няма коментари:
Публикуване на коментар