Търсене в този блог

петък, 25 януари 2013 г.

Нури Шахин с първо голямо интервю след завръщането си



 

Нури Шахин, в последните две седмици къде имате повече болки в мускулите- на лицето или в краката?
- Да, наистина се вижда ясно, че съм изключително щастлив от завръщането ми в Дортмунд (смее се). Но сега съм изцяло концентриран във футбола.
След като с Борусия вече бяхте се уговорили, а след няколко дни и Реал се съгласиха с вашето преотстъпване, как се почувствахте в този момент?
-През цялото време се надявах, че всичко ще премине добре. Тогава от Реал дадоха своето съгласие за преотстъпването ми, сделката беше направена, а аз почувствах оргомно облекчение.
Много рано, още в Мадрид, изразихте желание да се върнете в Борусия. Откъде се появи то?
-Знаех, че за мен ще е най-добре да се върна в Дортмунд. Тогава, когато се чувствам истински щастлив, мога да давам 100% от себе си. Не се чувствах така нито в Мадрид, нито в Ливърпул. Това беше и причината да искам да се върна в Дортмунд.
Изпитвахте носталгия или просто ситуацията в тези два отбора Ви караше да се чувствате така?
-И двете ми влияеха. Сам не се чувствах добре, а това влияе и на спортната форма. След това дойде контузията, която ме изкара напълно от форма и влоши ситуацията.
Контузихте се в Мадрид. Колко често си мислехте „Какво щеше да стане, ако това не ми се бе случило”?
-Много пъти съм мислил за това. Сигурен съм, че нещата щяха да се стекат по коренно различен начин, ако не бях контузен. Но това ми било съдбата. Нищо няма да се промени, ако мисля какво би било. Това вече го преживях, след като отново се върнах у дома.
Почти не играхте в Реал и в Ливърпул. Смятате ли завръщането си в Борусия като провал?
-За много хора може и да изглежда като провал. И аз бих мислил, ако това се бе случило на някой друг. Аз също греша. Но в Мадрид през няколко седмици имах проблеми със сухожилието, а това си оказа и своето влияние.
Всички сега се чудят как ще Ви нареди г-н Клоп в състава?
-Да, някъде даже прочетох, че сега ще трябва да играем като Барселона. (смее се)
А къде виждате Вашета място на терена?
-Знам, че идвам в един завършен и функциониращ сам по себе си отбор. Целта ми е да дам всичко най-добро от себе си. Разбира се, няма да се изправя и да кажа „Аз искам задължително да играя”. Да, аз трябва да играя. Но като всеки новодошъл, трябва да се преборя за титулярното място. Искам да играя за отбора и няма да ми е достатъчно това, че просто съм се върнал в Борусия.
Има много опции за Вас на терена...
-Да, така е. Но това къде ще играя, го решава треньорът. Той знае, че може да разчита на мен без значение къде ще ме постави да играя.
Когато напуснахте отбора през 2011, Вие бяхте „шеф” тук, а сега наново трябва да се доказвате...
-Вярвам, че момчетата знаят на какво съм способен. Никога не съм искал да ме определят като „шеф”. Просто се спрявах добре със задачите, които ми бяха поставяни. Справях се на моята позиция, така искам и сега да се справям, когато излезна на терена.
Персонално в отбора има няколко малки промени, но като цяло начинът на игра е различен..
-Да, ясно ми е, че играта се е променила. Матс Хумелс много почесто владее топката, същото важи и за Илкай Гюндоган, който се справя прекрасно на позицията си. Трябва да докажа своите качества и да стана по-добър играч, с което пък да помогна на отбора.
Преотстъпен сте до 2014 година с опция за закупуване. Можете ли да кажете, че искате да останете завинаги в Борусия?
-Не вземам прибързани решения. Засега не мога да кажа дали ще остана завинаги в Дортмунд. Надявам се, че престоят ми тук ще продължи много, много дълго. Само знам къде искам да бъда- там, където съм сега.
Имате ли съмнения, че феновете не могат да превъзмогнат вашето напускане през 2011 година?
-Имам много малки съмнения. Но съм сигурен, че истинските фенове ще разберат защо исках да замина за Мадрид тогава. Това за мен бе една детска мечта- да играя на Бернабеу. Но начинът, по който ме посрещнаха феновете в Бремен, беше невероятен, направо да настръхнеш.
Тази вечер ще е и първият Ви мач след завръщането...
-Изключително щастлив съм, че отново ще съм на Сигнал Идуна Парк. Бях поканен да изгледам отново една среща в стадиона, но тогава не дойдох. Казах си :”Искам да почувствам тази атмосфера, когато отново съм част от нея”.
Семейството Ви подкрепя ли Ви?
-Да, цялото ми семейство ще бъде на мача днес. Поискал съм 10 карти, но ще дойдат поне още 15-20 човека от семейството.


Източник: www.ruhrnachrichten.de

Няма коментари:

Публикуване на коментар