Търсене в този блог

неделя, 23 декември 2012 г.

Поглед назад към изминалата 2012 година

В края на всяка година идва време за равносметки. Годината за Борусия бе на 100% положителна. След спечелването на титлата през 2011 г. Борусия се устреми към следващата. Въпреки че продаде някои от звездите си в лицето на Лукас Бариос и Кагава например, не пролича, че нивото в играта на отбора спада. Неслучайно защитиха титлата от предшестващата година и стигнаха до финал за Купата на Германия, минавайки през нелеки и мотивирани за победа съперници. Стигна се до трудното гостуване на заледения терен във Фюрт, където ако не беше голът на Илкай Гюндоган в последната секунда на продълженията, дортмундци отново трябваше да се преборят за финала в Берлин след изпълнение на дузпи (няколко кръга преди това жълто-черните отстраниха Дюселдорф след дузпи). Привидно излизащи като аутсайдери на терена в Берлин момчетата на Юрген Клоп знаеха как да победят рекордьора по титли в Германия. И то не как да е, а по срамен, болезнен и недвусмислен начин- 5:2. Празненствата в Дортмунд бяха най-големите до сега, като на едно се празнуваше шампионската титла и спечелената купа. Хиляди по улиците и милиони в интернет проследиха многочасовото шествие из улиците на града.
През всичкото това време обаче хората чакаха юли месец, когато един от най-големите таланти на школата ще се завърне, а именно- Марко Ройс. В началото на 2012г. като следновогодишен подарък ръководството обяви, че ще закупи юношата на Дортмунд от Борусия Мьонхенгладбах. Всички фенове мечтаеха за момента, когато това футболно чудо ще започне да вкарва за родния си клуб. Не след дълго и това се случи. Като до сега в Бундеслигата има 17 изиграни срещи, 4 асистенции и 6 попадения. Със сигурност той е най-добрият трансфер на отбора за тази година.
В Бундеслигата не всичко изглеждаше толкова розово и до сега. Отборът губи точки в лесни мачове, намира се на трето място с 12 точки по-малко от водача Байерн, а в дербито с Шалке на собствен терен записа загуба. Загубата не горчеше прекалено дълго- мачовете в Шампионска лига успяха да изместят лошото представяне в първенството.
В началото на лятото, когато бе изтеглен жребият за Шампионска лига, група D бе наречена "групата на смъртта". Два основни тима потъркваха ръце от иначе слабите на пръв поглед съперници- Аякс и Борусия. Бяха забравили обаче, че традицията е много повече от парите и хоп! изненада! Иначе прехваления английски шампион си стегна куфарите унизен и се върна в Англия. Реал Мадрид пък бяха унизени на два пъти от жълто-черните напук на всички скептици. Тази година отборът от Дортмунд бе много по-подготвен за този турнир, показа световна класа и разчупи представите, че немците играят скучен и нетехничен футбол. Доста контузии гонеха основни играчи, но това не оказа голямо влияние на играта освен в няколко срещи, когато Клоп трябваше да експериментира не просто с различни играчи, а с различни схеми. Големият липсващ обаче се завърна. Младият Гьотце започва отново да влиза във форма. Месеци наред треньори и лекари следяха отблизо въстановителния процес. Явно са се справили добре с работата си, защото Марио Гьотце събра очите на Европа с мачовете в Шампионска лига, а в последната среща за Купата на Германия срещу Хановер, двадесетгодишният играч изуми за пореден път с бразилската си техника, нюх към гола и с хеттрика си.
Интересно е, че след последния мач на Борусия за сезон 2011/2012 нахлулите на терена фенове унищожиха напълно тревното покритие на стадиона, което е иначе перфектно поддържано дори в най-студените дни. Това лято тревната покривка бе сменена на ново, вратите бяха сменени, както и мрежите, които не оцеляха след нахлуването на феновете. Дори в момента- в снежен и леден Дортмунд тревата на стадиона е годна да се играе на нея.
Борусия смени екипировката си през лятото. Дългогодишният договор с Kappa приключи и бе подписан договор с Puma. Огромна рекламна кампания бе подета. Тя дори мина извън границите на позволеното, когато посред нощ Дортмунд бе засипан с реклами- по дърветата, по кофите за боклук. От градската управа обявиха, че това е незаконен начин за реклама и че ще бъде допуснат прецедент с обещанието повече да не се повтаря.
Феновете на отбора пък не останаха по-назад от своите любимци и завоюваха първото място по посещаемост в Европа. Билетите и абонаментните карти се изкупуват само за ден най-много два. Интересът към отбора не секва и все повече медии се опитват да се доберат до ценната акредитация, която в много случаи е отказана поради прекалено многото заявки.
Всъщност 2012 година може да я определим като годината, в която хората започнаха да говорят за Борусия- както в Европа така и в България. За привърженика на немския футбол не е тайна, че немски футбол по спортните предавания и емисии за българския ефир значеше само "Байерн Мюнхен". Сега обаче има друг фактор, с който се съобразяват в Европа. Напълно преобразен отбор, който все още има накъде да се развива и все още има за какво да мечтае. Продължавайте да следните Борусия! Най-хубавото тепърва предстои.

Няма коментари:

Публикуване на коментар